【歌詞翻譯】LANY - ​i die first 先讓我死|完整歌曲介紹與中英歌詞

由男模主唱Paul Klein、鍵盤手兼吉他手Les Priest、鼓手Jake Goss所組成的獨立樂團LANY,在2021年9月發行第四張錄音室專輯《gg bb xx》 後,又再度發行豪華版本《gg bb xx (deluxe)》,除了原本專輯的12首單曲外,再額外加收8首單曲,〈​i die first〉便是其中之一。賈斯珀非常喜歡這張專輯,已經循環無數遍,這次推出豪華版專輯,想必賈斯珀最近的專輯循環又要變成LANY啦!

​i die first〉歌詞描述即便女友個性跋扈,做出無數任性的表現,男方依舊深愛著她,並堅信「活在沒有她的人生?先讓我死吧!」


延伸閱讀:我們的感情到此就是終點站,感謝您的搭乘!
【歌詞翻譯】LANY - never mind, let's break up 沒差,分手吧|完整中英歌詞




LANY - ​i die first 


 [Verse 1]

You can tell all our friends, everything that you hate about me

妳可以跟我們的朋友說任何妳討厭我的地方

Don't leave out the things you'd change if you had a choice

如果有機會的話,不要遺漏任何妳竄改的劇情

Find a bar, have some drinks, go to bed with somebody else then

找間酒吧,喝些小酒,再跟陌生人上床

Call me up just so I can hear the sound of his voice (The sound of his voice)

打給我好讓我聽到那男人的聲音 (那男人的聲音)


[Pre-Chorus]

'Cause I know it's the wrong thing to say

因為我知道這不該說出口

But I'm only tryna find a way

我卻想找個方式

To tell you

告訴你


[Chorus]

You got me sittin' in your car

妳讓我坐進妳的車

Thinkin' you can do anything you wanna

想說這樣便可以為所欲為

Take it for a drive, do a nosedive, make sure I die first

帶我去兜風,下坡俯衝,確保我會先死

I guess no matter how far, it'll never add up to a life without you

我猜無論旅途多遠,沒有妳的人生便失去意義

I don't wanna know, baby, don't go, make sure I die first

我不想知道,寶貝,不要離開,確保我會先死吧


[Verse 2]

Take my card, max it out, spend it all on some shit you don't need

拿走我的卡,把它刷爆,買一堆妳不需要的垃圾

Turn around and tell me that it wasn't enough (It wasn't enough)

轉身告訴我妳還不滿足 (不滿足)

Call my mom, make her cry, talk about how I dissappoint you

打給我媽,把她惹哭,跟他說我怎麼讓妳失望透頂

Put me down, bottom line, I'll still be in love

數落我、挑戰我底線,我還是會愛著妳


[Pre-Chorus]

'Cause I know it's the wrong thing to say (Mm-hmm)

因為我知道這不該說出口

But I'm only tryna find a way

我卻想找個方式

To tell you

告訴你


[Chorus]

You got me sittin' in your car

妳讓我坐進妳的車

Thinkin' you can do anything you wanna

想說這樣便可以為所欲為

Take it for a drive, do a nosedive, make sure I die first (Yeah, I die first)

帶我去兜風,下坡俯衝,確保我會先死  (耶,先讓我死)

I guess no matter how far, it'll never add up to a life without you

我猜無論旅途多遠,沒有妳的人生便失去意義

I don't wanna know, baby, don't go, make sure I die first

我不想知道,寶貝,不要離開,確保我會先死吧


[Bridge]

Yeah

Make sure I die first

確保我會先死吧

Make sure I die first

確保我會先死吧


[Chorus]

You got me sittin' in your car

妳讓我坐進妳的車

Thinkin' you can do anything you wanna

想說這樣便可以為所欲為

Take it for a drive, do a nosedive, make sure I die first (I die first)

帶我去兜風,下坡俯衝,確保我會先死 (先讓我死)

I guess no matter how far (How far), it'll never add up to a life without you

我猜無論旅途多遠 (無論多遠),沒有妳的人生便失去意義

I don't wanna know, baby, don't go, make sure I die first

我不想知道,寶貝,不要離開,確保我會先死吧

Yeah


[Outro]

Can't live without you, baby

我不能沒有妳,寶貝

Can you make sure, I die first?

妳可以確保,我會先死嗎?

Can't live without you, baby

我不能沒有妳,寶貝

Can you make sure, I die first?

妳可以確保,我會先死嗎?



歌詞翻譯純粹是練習用,如果有跟原意有所出入或是有誤,歡迎留言告知!

歌詞都是賈斯珀自己翻譯的,版權所有,如要取用請留言請求授權,謝謝。