【歌詞翻譯】Taylor Swift 泰勒絲 - Everything Has Changed 都變了 feat. Ed Sheeran 紅髮艾德|完整中英歌詞

Taylor Swift泰勒絲即將於2021年11月12日推出《Red紅色》重錄版專輯,《Red》是泰勒絲第4張錄音室專輯,也是泰勒絲由鄉村音樂轉型成流行音樂的一個重要的轉捩點。《Red》是所有Taylor專輯裡面,賈斯珀最喜歡的一張,也是賈斯珀最初認識Taylor的專輯,因此決定給自己一個挑戰,每天賈斯珀會翻譯一首《Red》專輯收錄的單曲,一直到《Red》泰勒重錄版專輯釋出那天,讓青春記憶再次於腦中燃燒起熊熊火紅。

〈Everything Has Changed〉是賈斯珀在《Red》專輯中很喜歡的一首合作單曲,紅髮艾德Ed Sheeran作為Taylor的摯友、閨密,也和Taylor合作了不少單曲,例如後來《reputation》專輯中〈End Game〉,以及《Red》泰勒重錄版專輯裡面收錄的〈Run〉等等。賈斯珀認為,兩人各自在樂壇叱吒風雲,能有這麼多次的合作,可以看出兩人的好交情。




Taylor Swift -〈Everything Has Changed〉feat. Ed Sheeran


[Intro: Ed Sheeran]

(You good to go?)

(你可以開始了嗎?)


[Verse 1: Taylor Swift]

All I knew this morning when I woke

今早醒來時我只知道

Is I know something now

我明白了一些事

Know something now I didn't before

明白了一些我之前不明白的事

And all I've seen since 18 hours ago

從十八個小時前開始

Is green eyes and freckles and your smile

我看到的只有你的綠色眼眸、雀斑和笑容

In the back of my mind〔註1〕, making me feel like

潛意識裡,讓我覺得...


[Pre-Chorus: Taylor Swift & Ed Sheeran]

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you, know you, know you

我只想了解你更多、了解你、了解你


[Chorus: Taylor Swift & Ed Sheeran]

'Cause all I know is we said, "Hello"

因為我只知道我們彼此問好

And your eyes look like coming home

你的雙眼看起來像是回到家

All I know is a simple name

我只知道單單一個簡單的名字

Everything has changed

所有事情都變了

All I know is you held the door

我只知道你幫我扶了門

You'll be mine and I'll be yours

你成為我的,我成為你的

All I know since yesterday

我只知道從昨天開始

Is everything has changed

所有事情都變了


[Verse 2: Ed Sheeran & Taylor Swift]

And all my walls stood tall, painted blue

我的城牆高聳豎立,漆滿憂愁

And I'll take 'em down, take 'em down

我會全部拆除、全部拆除

And open up the door for you

為你開啟一扇門

And all I feel in my stomach is butterflies 〔註2〕

我只感覺胃裡蝴蝶飛舞

The beautiful kind, making up for lost time

美麗的那種,彌補逝去的時光

Taking flight, making me feel right

帶我離去,讓我回復正常


[Pre-Chorus: Taylor Swift & Ed Sheeran]

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you, know you, know you

我只想了解你更多、了解你、了解你


[Chorus: Taylor Swift & Ed Sheeran]

'Cause all I know is we said, "Hello"

因為我只知道我們彼此問好

And your eyes look like coming home

你的雙眼看起來像是回到家

All I know is a simple name

我只知道單單一個簡單的名字

Everything has changed

所有事情都變了

All I know is you held the door

我只知道你幫我扶了門

You'll be mine and I'll be yours

你成為我的,我成為你的

All I know since yesterday

我只知道從昨天開始

Is everything has changed

所有事情都變了


[Bridge: Taylor Swift & Ed Sheeran]

Come back and tell me why

回來告訴我原因

I'm feeling like I've missed you all this time

我覺得我浪費大半輩子沒有早一點遇見你

And meet me there tonight

今晚在那裏見我

And let me know that it's not all in my mind

讓我知道不是只有我這樣想


[Pre-Chorus: Taylor Swift]

I just wanna know you better

我只想了解你更多

Know you better, know you better now

了解你更多、了解你更多

I just wanna know you, know you, know you

我只想了解你更多、了解你、了解你


[Chorus: Taylor Swift & Ed Sheeran]

'Cause all I know is we said, "Hello"

因為我只知道我們彼此問好

And your eyes look like coming home

你的雙眼看起來像是回到家

All I know is a simple name

我只知道單單一個簡單的名字

Everything has changed

所有事情都變了

All I know is you held the door

我只知道你幫我扶了門

You'll be mine and I'll be yours

你成為我的,我成為你的

All I know since yesterday

我只知道從昨天開始

Is everything has changed

所有事情都變了


[Outro: Taylor Swift]

All I know is we said, "Hello"

我只知道我們彼此問好

So dust off your highest hopes

準備好你最深的期盼

All I know is pouring rain

我只知道一場傾盆大雨

And everything has changed

所有事情都變了

All I know is a new found grace

我只知道一段全新的恩賜

All my days, I'll know your face

我的每一天,會記住你的臉

All I know since yesterday

我只知道從昨天開始

Is everything has changed

所有事情都變了


註1:in/at the back of my mind 潛意識裡、下意識覺得

註2:my stomach is butterflies

這不是說肚子裡真的有蝴蝶喔!而是來自俚語"Butterflies in my stomach",指的是緊張到胃在翻攪的狀態。


歌詞翻譯純粹是練習用,如果有跟原意有所出入或是有誤,歡迎留言告知!

歌詞都是賈斯珀自己翻譯的,版權所有,如要取用請留言請求授權,謝謝。